GAFE – Google Classroom

Nu har vi rullat igång GAFE fullt ut i Krokoms skolor. Flera lärare har börjat använda det med sina elever. Enligt den alldeles färska enkäten (den är inte stängd ännu) är det 10 av 18 lärare på högstadiet som använder GAFE i någon form och av de 10 är det 8 som använder Classroom.
Och det efter  bara en termin med väldigt lite stöd från mig. Har ju inte hunnit så mycket pedagogiska insatser under hösten.
För f-6 lärare är det svårare eftersom vi har för få digitala verktyg på dessa stadier. Hoppas nu att vi kan göra något åt detta framöver.
Under vecka 44 hade jag kurs på Nyhedens och Ås och Sånghusvallen tillsammans med intresserade och kunniga lärare som delade med sig till sina kollegor.
Jag vet också att andra skolor gjorde på samma sätt: lät en av de mer kunniga lärarna dela med sig till kollegor.

Kommande fortbildningar blir i Änge för jul och Cederberg samt Nyheden i början på vårterminen.

För dig i Krokom som saknar fortbildning är det bara att boka in mig på en av era konferenser.
Under tiden kommer här lite hjälp från andra IT-pedagoger ute i Sverige.
(min spellista med GAFE och Classroom filmer:

Spellista GAFE – Classroom

 

 

Kommentera

