Eminent genomgång av Classroom

Jag dammsuger ju webben emellanåt efter bra resurser som jag själv inte hinner skapa. Just nu är jag ofta ute i klasser och lär ut hur de ska arbeta i GAFE. Antingen med Drive- docs- dela eller i Classroom.
Vår granne Östersund har en resurs i Manuel Lindström som arbetar på kastalskolan. Han har gjort mycket bra genomgångar av mycket av det du som lärare kan använda i GAFE. Jag fastnar vid hans filmer om Classroom. Jag ska nämligen träffa kulturskolan och modersmålslärare vecka 44, de använder iPad som arbetsverktyg, så filmerna Manuel ger mig en bra överblick av vad som går att göra på Ipad och vad man måste använda en webb-läsare till. Vill nu dessa lärare börja jobba i Classroom, får vi väl se till att de har det verktyg de behöver för att arbeta.

Länk till Manuels filmer Digipedagog

Kommentera

